Na rynku znaleźć można pełną gamę zamienników klocków hamulcowych będących w stanie z powodzeniem zastąpić ich oryginalną wersję. Niemalże każda firma zajmująca się produkcją okładzin ciernych przeprowadza szereg specjalistycznych testów i badań. Całość opiera się o obowiązujące certyfikaty dopuszczające dany wyrób do sprzedaży. Ich wyniki zawierają dużą ilość informacji; brak tu jednak charakterystyki produktu.
Testy klocków hamulcowych są kosztowne, a co za tym idzie – na przeprowadzenie w pełni profesjonalnych prób sprawnościowych w rzeczywistych warunkach pozwolić mogą sobie jedynie wiodące na rynku marki. Poniższy test przybliży podejście do tematu marki Power Stop, który w ostatnim czasie przeprowadził trzy fazy testów obowiązkowe w programie przedsprzedaży. Dopiero po uzyskaniu wyników, dana seria może wejść do właściwej sprzedaży. Na tym etapie potencjalni Klienci otrzymują wszystkie niezbędne informacje na temat danego produktu.
- Badania dynamometryczne
To jeden z wielowymiarowych testów, jakie przeprowadzają wszyscy topowi producenci. W jego ramach klocek umieszcza się na specjalnym stanowisku odzwierciedlającym realne warunki jazdy oraz proces hamowania. W czasie prób komputer odczytuje szybkość utraty wagi klocka oraz tarczy, temperaturę w poszczególnych punktach klocka hamulcowego i analizuje skłonność do skrzypienia czy piszczenia. Efektem takiego testu jest wydruk zawierający kilkanaście różnych składników. Niekiedy na tym etapie kończy się cały proces. Niestety, większość uzyskanych w ten sposób informacji nie będzie w żaden sposób przydatna dla statystycznego użytkownika. Potrzebuje on bowiem informacji na temat wytrzymałości klocka hamulcowego, jego zachowania w różnych warunkach oraz współpracy z tarczą.
Firma Power Stop przeprowadza tego typu kompleksowe testy z każdą serią okładzin ciernych. Badania odbywają się w popularnym amerykańskim laboratorium Link Testing. Dodatkowo, wykonują oni również porównawcze testy takie, jak sprawdzanie na stanowisku dynamometrycznym serii Z16 razem z gładkimi tarczami, a następnie z perforowanymi. Pozwala to na sprawdzenie, która z kombinacji lepiej sprawdza się na drodze.
- Testy drogowe
Specjalny dział firmy Power Stop – R&D, zajmuje się opracowywaniem technologii i ich późniejszym testowaniem. U amerykańskiego producenta znajduje się testowy pojazd Chevrolet Corvette Z06, którym zarządza członek marki – Tim Megenbier, będący ośmiokrotnym zdobywcą pucharu Volkswagena Jetta TDI i uczestnikiem wydarzeń takich, jak F3 series, Skip Barber, USAC Midget Series, Pucharu VW Scirocco R czy USF2000 Championship. Na torze wyścigowym sprawdza on reakcje klocków Power Stop w zróżnicowanych, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach. Obecnie skupia się on na sportowej serii TrackDay. Jego poczynania można sprawdzić oglądając filmik w serwisie YouTube.
- Wyścigowe próby u partnera Power Stop – szkoły sportowej jazdy Bondurant Racing School
Wspominana powyżej placówka jest topową amerykańską szkołą ekstremalnej jazdy założoną przez Boba Bonduranta – członka kultowych zespołów Ferrari, Eagle i Shelby American. W tamtejszym parku maszyn znaleźć można ponad 100 w pełni profesjonalnie przygotowanych pojazdów wyścigowych, jak Dodge Charger, Chevrolet Corvette czy Dodge Viper STR. Dostępne jest tu również kilka torów wyścigowych dla poszczególnych programów testowych.
Power Stop to oficjalny, luksusowy dostawca podzespołów hamulcowych dla każdego z pojazdów szkoły Bondurant. Jak powiedział dyrektor operacyjny placówki, Darren Low: „Jesteśmy bardzo wymagający przy wyborze partnerów. Wybór Power Stop podyktowany jest ich technicznymi możliwościami i doświadczeniem. a także nieposzlakowaną opinią. Ta współpraca pozwala producentowi doskonalić swoje wysoko skuteczne technologie, a Bondurant Racing School zwiększa bezpieczeństwo i efektywność naszych samochodów na ulicach jak i na torach.”
Tego typu rozbudowane, trzyetapowe badania umożliwiają wypuszczanie na rynek wyłącznie wysokowydajnych, najwyższej jakości hamulców. Znacie procenta, który przeprowadza testy równie rzetelnie, co Power Stop?