Priorytetem każdego topowego producenta jest podążanie z duchem czasu. W przypadku komponentów hamulcowych chodzi o opracowywanie coraz to nowych formuł i nieustanne przeprowadzanie testów i badań. Jedną z firm działających w ten sposób jest Power Stop. Przez ponad 15 lat obecności na rynku amerykańskim, udało jej się znaleźć w pierwszej piątce producentów tarcz i klocków hamulcowych. W 2014 roku, po zrobieniu serii zarówno laboratoryjnych, jak i drogowych badań, marka wypuściła na rynek serię w pełni wydajnych klocków hamulcowych – Z23.
Konsumenci z kontynentu europejskiego dobrze znają serię Evolution 16, która jest zarówno solidna i skuteczna, jak i oszczędna oraz czysta. Firma postanowiła pójść jednak o krok dalej i zająć niszę hamulców dla fanów aktywnej jazdy w trybie, w którym efektywność hamulców seryjnych jest nieakceptowalna. Wspominany już powyżej Power Stop Evolution Z23 posiada ceramiczny kształt, który wzmocniony został przy pomocy włókien węglowych. Jest to odporny na ścieranie, wysokotemperaturowy klocek z podwyższonym współczynnikiem tarcia.
Jak prezentuje się on w porównaniu z serią Z16? Klocki z serii Z23 można zaliczyć do klasy „ulica/tor”, podczas gdy Z16 to przykład „streetowego” produktu. Mówiąc inaczej, Z23 Power Stop bez przeszkód zniesie ogrzewanie do 650 stopni Celsjusza. Jest również w stanie zaprezentować stabilniejszy współczynnik tarcia: Z23 – klasa GG (0,46 – 0,55), Z16 – klasa tarcia FF (0,36 – 0,45). Bez testów porównawczych można zaryzykować stwierdzenie, że możliwe będzie tu skrócenie drogi hamowania o 10, a nawet 20 procent. Fani estetycznego hamowania docenią fakt, że zarówno nowość, jak i Z16 została stworzona na bazie formuły ceramicznej, dzięki czemu oba klocki są ciche i czyste. Serię Z23 wzmocniono przy pomocy włókien karbonowych, co z jednej strony gwarantuje wszystkie wymienione powyżej „siłowe” korzyści, z drugiej natomiast – wiąże się z nieco wcześniejszym zużyciem tarcz. Jest to opłata za jasne i niezwykle skuteczne hamowanie.
Zauważyć można tu także pewne różnice w wyposażeniu. Wszystkie klocki z nowej serii posiadają zestaw montażowy metalowych płytek odpowiadających za właściwe położenie nakładki w zacisku oraz termiczny smar. Na rynku europejskim, linia Z23 będzie kompatybilna ze wszystkimi popularnymi markami Unii.