← Wszystkie artykuły

Ceramiczne klocki hamulcowe - czy potrzebują wstępnego rozgrzania?

Ceramiczne klocki hamulcowe - czy potrzebują  wstępnego rozgrzania?

Istnieje wiele teorii dotyczących klocków hamulcowych oraz ich wstępnego rozgrzania – większość z nich jest fałszywa. Jednakże duża część miłośników motoryzacji bazuje na tych teoriach i testuje je w różnych warunkach drogowych. Prowadzi to do różnych efektów. Warto więc wyjaśnić kilka mitów dotyczących rozgrzewania klocków hamulcowych.

Wiele wątpliwości budzi interpretacja związana z wysokością współczynnika tarcia. Jest to podstawowy parametr pozwalający na ocenę oraz porównywalność skuteczności klocków. Wiadomo, że wskaźnik ten jest zmienny i uzależniony od temperatury układu klocek-tarcza. 

Współczynnik jest uzależniony od temperatur – przy temperaturze np. 10,20 czy 40 stopni będzie on inny. Skupianie się zatem na poziomie tarcia na ‘zimnych’ klockach nie ma większego znaczenia i jest nieadekwatne do żadnej sytuacji na drodze. Taki parametr jest też niemiarodajny – nie ma bowiem ustalonej jednoznacznej minimalnej temperatury, dla której się go mierzy. 

Hamowanie na ‘zimno’ nazywane jest inaczej „initial bite” - angielskie określenie „ugryzienia” jest tutaj bardzo dobrze dobrane – moment hamowania na zimno trwa zaledwie kilka sekund, około 2. „Initial bite” dotyczy właśnie tego krótkiego okresu hamowania na zimno.

Bardzo często pojawia się stwierdzenie, że ceramiczne klocki hamulcowe Power Stop mają bardzo niską skuteczność działania „na zimno”. W praktyce – jest to jeden z mitów, które bardzo łatwo można obalić. W USA – w przeciwieństwie do krajów europejskich – wymaga się standardów SAE J866, które obejmują producentów do między innymi sprawdzania współczynnika tarcia „na zimno” i „na gorąco”. Następnie informacje te nanoszone są na klocki – oznaczenie to ma postać pary liter. 

Na oryginalnych klockach można znaleźć indeksowanie FE – oznacza ono, że wraz z przyrostem temperatury, obniża się ich współczynnik tarcia. Indeksowanie FG, oznacza, że wraz z przyrostem temperatury rośnie współczynnik tarcia. Klocki przystosowane do ‘codziennego’ użytku, najczęściej posiadają indeksowanie dwóch jednakowych liter. Wyraźnie w tym miejscu należy podkreślić jedyną słuszną sytuację – są to wyścigi samochodowe. W kontekście codziennego użytkowania samochodu rozgrzewanie klocków mija się z celem.

← Wszystkie artykuły

Blisko

Hurt

Poszukujemy partnerów marki Power Stop na terenie Polski. Chcesz budować swój rozwój we współpracy ze sprawdzoną marką? Wypełnij poniższy formularz

Polityka prywatnosci

1. Informacje ogólne.

Operatorem Serwisu Brakestock.pl jest Brakestock sp.z.o.o, adres ul. ALEKSANDRA WEJNERTA, nr 21/23, lok. 8, miejsc. WARSZAWA, kod 02-619, poczta WARSZAWA, kraj POLSKA.

Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób: poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje. poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. "ciasteczka"). poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego Brakestock sp.z.o.o., funkcjonującego pod adresem www. Brakestock.pl

2. Informacje w formularzach.

Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP) Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika. Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.

3. Informacja o plikach cookies.

Serwis korzysta z plików cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron - internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

4. Logi serwera.

Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać: czas nadejścia zapytania, czas wysłania odpowiedzi, nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP, informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik, informacje o przeglądarce użytkownika, Informacje o adresie IP. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

5. Udostępnienie danych.

Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.

6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www

Co to jest numer VIN

Numer VIN (Vehicle Identification Number) to unikalny dla każdego samochodu siedemnastoznakowy kod, w którym zawarte są podstawowe informacje o pojeździe. Poszukiwanie po VIN - to jedna z najpewniejszych metod dobierania części zamiennych, bo na podstawie unikalnego numeru VIN da się z reguły dokładnie określić wersję samochodu. Numer VIN nadwozia pojazdu można znaleźć w dowodzie rejestracyjnym w polu ozanczonym literą E.